Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής προτείνει στους γονείς και τους φροντιστές να ενσωματώσουν την ανάγνωση βιβλίων στα παιδιά τους από τη βρεφική και νηπιακή ηλικία. Αυτή η πρακτική ενισχύει τις σχέσεις αγάπης και φροντίδας σε μια κρίσιμη περίοδο ανάπτυξης του εγκεφάλου. Στην πρόσφατα επικαιροποιημένη δήλωση πολιτικής της, που είναι η πρώτη από το 2014, η Ακαδημία τονίζει τη σημασία της ανάγνωσης ως μέσο για την ανάπτυξη των θεμελιωδών δεξιοτήτων που συνδέονται με την κοινωνικο-συναισθηματική, γνωστική, γλωσσική και εκπαιδευτική εξέλιξη των παιδιών.
Η δήλωση συνοδεύεται από μια τεχνική έκθεση ειδικών που εξετάζουν τα οφέλη της ανάγνωσης για την ενίσχυση των σχέσεων γονέων-παιδιών, καθώς και τη διέγερση των εγκεφαλικών κυκλωμάτων. Η Πέρι Κλας, επικεφαλής συγγραφέας της έκθεσης, προτείνει να γίνονται τα βιβλία κομμάτι της καθημερινής ρουτίνας, ειδικά πριν τον ύπνο, για να δημιουργούνται στιγμές σύνδεσης και χαλάρωσης μεταξύ γονέων και παιδιών.
Επιπλέον, η Αμερικανική Ακαδημία προτείνει στους παιδιάτρους να υποστηρίξουν την πρακτική αυτή από τη γέννηση έως και το νηπιαγωγείο. Επισημαίνει τη σημασία της περιορισμένης χρήσης οθονών στην πρώιμη παιδική ηλικία και της προτίμησης στα έντυπα βιβλία, καθώς τα ψηφιακά μέσα δεν παρέχουν τις ίδιες διαπροσωπικές αλληλεπιδράσεις. Επίσης, τονίζει την αξία των βιβλίων που απεικονίζουν διαφορετικούς πολιτισμούς, χαρακτήρες και θέματα, προκειμένου να ενισχυθεί η συζήτηση για την ένταξη και την ισότητα.
Η δήλωση πολιτικής παρουσιάστηκε στο ετήσιο εθνικό συνέδριο της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής στο Ορλάντο της Φλόριντα και αναμένεται να δημοσιευτεί στο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 του περιοδικού «Pediatrics».
Πηγή: documentonews.gr