Ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, Κρίστιαν Λίντνερ, απηύθυνε πρόσκληση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αποφύγει την κήρυξη ενός «εμπορικού πολέμου» με την Κίνα, μετά την έγκριση που δόθηκε από τις χώρες της ΕΕ για την επιβολή επιπλέον δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα. Υπογράμμισε την ανάγκη για μια «διαπραγμάτευση» με το Πεκίνο, σημειώνοντας ότι η Γερμανία είχε ψηφίσει κατά της πρότασης.
Η Volkswagen, ο μεγαλύτερος όμιλος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, αντέτεινε ότι η απόφαση της ΕΕ για τους αυξημένους δασμούς αποτελεί μια «κακή προσέγγιση» για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Κάλεσε τόσο την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και την κινεζική κυβέρνηση να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις για μια πολιτική λύση.
Ο Όλιβερ Τσίπσε, διευθύνων σύμβουλος της BMW, χαρακτήρισε την ψηφοφορία αυτή ως «μοιραίο σινιάλο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία» και τόνισε την ανάγκη μιας ταχείας διευθέτησης ανάμεσα στις Βρυξέλλες και το Πεκίνο ώστε να αποφευχθούν εμπορικές συγκρούσεις.
Η Geely Holding, η οποία διατηρεί μερίδια στις Polestar και Volvo Cars, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της για τη συγκεκριμένη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υπογραμμίζοντας ότι ενδέχεται να βλάψει τις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις.
Από την πλευρά της, η Κίνα προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Ένωση να καθυστερήσει την εφαρμογή των δασμών, τονίζοντας ότι θα ήταν σκόπιμο να αποφευχθεί η κλιμάκωση των εμπορικών τριβών. Το κινεζικό Εμπορικό Επιμελητήριο στην ΕΕ (CCCEU) καταδίκασε τα «προστατευτικά μέτρα» που υιοθετήθηκαν από τις Βρυξέλλες και εξέφρασε την απογοήτευσή του για την κατάσταση, προτείνοντας ως καλύτερη λύση την επίλυση των διαφορών μέσω του διαλόγου.
Πηγή: documentonews.gr