1. MARAN GAS MARITIME, MARAN TANKERS, MARAN DRY MANAGEMENT INC. – Μαρία Αγγελικούση

Αξία στόλου των 3 εταιρειών: 12.042,79 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 141

MARAN GAS MARITIME

Αξία στόλου 6.583,26 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 34

MARAN TANKERS

Αξία στόλου 3.632,81 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 57

MARAN DRY MANAGEMENT INC.

Αξία στόλου 1.826,72 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 50

Η A list των Ελλήνων εφοπλιστώνΗ Μαρία Αγγελικούση είναι τρίτης γενιάς καραβοκύρισσα, κόρη του Γιάννη Αγγελικούση και εγγονή του Αντώνη Αγγελικούση. Σπούδασε γιατρός, συμμετείχε σε αποστολές στην Αφρική, αλλά τώρα διευθύνει μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες. Τα περισσότερα πλοία ταξιδεύουν με ελληνική σημαία και απασχολούν εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς.

2. COSTAMARE – Κωνσταντίνος Β. Κωνσταντακόπουλος

Αξία στόλου 9.433,51 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 118

Ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος είναι δεύτερης γενιάς εφοπλιστής, με ισχυρό ναυτιλιακό DNA, αφού είναι γιος του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, δημιουργού της Costamare. Λίγο πριν από την εκπνοή του 2021 ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος έκανε δυναμική είσοδο της Costamare στην αγορά ξηρού φορτίου, αγοράζοντας 44 πλοία.

3. DANAOS SHIPPING – Γιάννης Κούστας

Αξία στόλου 7.437,27 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 75

Η επαγγελματική του πορεία ξεκίνησε όταν ο πατέρας του, Δημήτρης, του παρέδωσε το 1987 τον απόλυτο έλεγχο της Danaos. Στις αρχές του 2008 η Danaos έγινε η μεγαλύτερη εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως και στα διεθνή χρηματιστήρια. Έχεις βραβευτεί έξι φορές από καταξιωμένους νηογνώμονες.

4. CAPITAL EXECUTIVE SHIP MANAGEMENT – CAPITAL GAS – CAPITAL PRODUCT PARTNERS – CAPITAL SHIP MANAGEMENT- Βαγγέλης Μαρινάκης

Αξία στόλου 7.257,4 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 85

CAPITAL EXECUTIVE SHIP MANAGEMENT

Αξία στόλου 2.695,39 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 34

CAPITAL GAS

Αξία στόλου 1.528,49 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 7

CAPITAL PRODUCT PARTNERS

Αξία στόλου 1.519,79 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 11

CAPITAL SHIP MANAGEMENT

Αξία στόλου 1.513,73 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 33

Ιδρυτής και πρόεδρος της ναυτιλιακής εταιρείας Capital Product Partners LP, οι μετοχές της οποίας διαπραγματεύονται στο αμερικανικό χρηματιστήριο του Nasdaq. Τον Μάρτιο του 2019 η Capital Product Partners LP ανακοίνωσε την απόσχιση και συγχώνευση του στόλου δεξαμενοπλοίων της με τον στόλο της Diamond S Shipping Inc., δημιουργώντας έτσι έναν από τους μεγαλύτερους στόλους στον κόσμο, σε μια συναλλαγή αξίας 1,65 δισ. δολαρίων.

5. DYNAGAS HOLDING LTD – DYNACOM TANKERS – SEA TRADERS – Γιώργος Προκοπίου

Αξία στόλου 7.046,7 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 112

DYNAGAS HOLDING LTD

Αξία στόλου 3.822,73 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 16

DYNACOM TANKERS

Αξία στόλου 2.341,59 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 57

SEA TRADERS

Αξία στόλου 882,38 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 39

Αγόρασε το πρώτο του πλοίο το 1971. Τον Ιούνιο του 2014 η Dynacom Tankers είχε 54 πλοία, η Sea Traders είχε 29 πλοία και η Dynagas είχε 10 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων νέων κτιρίων. Το 2021 περιήλθαν στην ιδιοκτησία του τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ οι επενδύσεις του σε ακίνητα θεωρούνται αμύθητης αξίας.

6. GASLOG LTD – GASLOG PARTNERS LP – Πήτερ Λιβανός

Αξία στόλου 5.252,67 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 35

GASLOG LTD

Αξία στόλου 3.729,63 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 21

GASLOG PARTNERS LP

Αξία στόλου 1.523,04 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 14

Γιος του Γιώργου Λιβανού, ανήκει σε μία από τις πιο παραδοσιακές οικογένειες της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας, με πορεία που διασχίζει τρεις αιώνες. Είναι ένας από τους μεγάλους πρωταγωνιστές στη Wall Street στον τομέα του shipping στο NYSE και από τους πρωτοπόρους στην πράσινη μετάβαση.

7. THENAMARIS – Νικόλας Μαρτίνος

Αξία στόλου 4.170,62 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 98

Γιος του Κωνσταντίνου, είναι 39 χρονών, διευθύνων σύμβουλος της Thenamaris. Σπούδασε Οικονομικά σε πανεπιστήμια του Λονδίνου και της Αμερικής. Έχει αναλάβει τα ηνία της Thenamaris εδώ και 7 χρόνια, σημειώνοντας αξιοσημείωτη πορεία.

8. TSAKOS ENERGY NAVIGATION (ΤΕΝ), TSAKOS SHIPPING AND TRADING – Παναγιώτης και Νικόλας Τσάκος

Αξία στόλου 3.901,39 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 96

TSAKOS ENERGY NAVIGATION

Αξία στόλου 2.898,43 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 66

TSAKOS SHIPPING AND TRADING

Αξία στόλου 1.002,96 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 30

Ο Παναγιώτης και ο γιος του, Νικόλας Τσάκος, προέρχονται από μια παραδοσιακή ναυτιλιακή οικογένεια με καταγωγή από το νησί της Χίου. Το 1970 ο καπετάν Παναγιώτης απέκτησε το πρώτο του πλοίο μαζί με μια μικρή ομάδα επενδυτών. Η Tsakos Energy Navigation (TEN) Limited είναι η μακροβιότερη ελληνική εταιρεία στο Αμερικανικό Χρηματιστήριο.

9. PANTHEON TANKERS MANAGEMENT – ALPHA BULKERS SHIPMANAGEMENT – ALPHA GAS S.A. Άννα Αγγελικούση, Φραγκίσκος και Αντώνης Κανελλάκης

Αξία στόλου 3.720,07 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 72

PANTHEON TANKERS MANAGEMENT – Άννα Αγγελικούση

Αξία στόλου 1.652,65 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 33

ALPHA BULKERS SHIPMANAGEMENT

Αξία στόλου 1.109,84 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 34

ALPHA GAS S.A.

Αξία στόλου 958,21 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 5

Η Άννα Αγγελικούση μαζί με τους γιους της, Φραγκίσκο και Αντώνη Κανελλάκη, έχουν δημιουργήσει έναν ισχυρό ναυτιλιακό όμιλο, ο οποίος δραστηριοποιείται στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου – LNG αλλά και στα φορτηγά πλοία. Έχει τις εταιρείες Alpha Bulkers, Alpha Gas και Pantheon Tankers.

10. CHARTWORLD SHIPPING – Λου Κολλάκης

Αξία στόλου 3.275,39 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 81

Αν και γεννήθηκε και σπούδασε στη Μεγάλη Βρετανία, ζει τον περισσότερο χρόνο στην Ελλάδα. Έχει διαφόρων τύπων πλοία: φορτηγά, δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και ψυγεία. Κατάγεται από μια παραδοσιακή ναυτική οικογένεια από τις Οινούσσες, η ιστορία της οποίας χάνεται στα βάθη του 19ου αιώνα. Ο Λου Κολλάκης είναι ένας από τους σημαντικούς Έλληνες συλλέκτες έργων τέχνης.

11. MINERVA MARINE – Ανδρέας Μαρτίνος

Αξία στόλου 3.088,18 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 77

Η Minerva Marine ιδρύθηκε το 1996 από τον Ανδρέα Μαρτίνο και αναδείχθηκε γρήγορα σε κυρίαρχη δύναμη. Διαθέτει συνολικά 77 πλοία, ενώ έχει επεκταθεί και σε άλλους κλάδους, όπως τα VLCC, MR και suezmax, εκτός από την παραδοσιακή κατηγορία της, τα aframax.

12. TMS TANKERS – TMS CARDIFF GAS – Γιώργος Οικονόμου

Αξία στόλου 2.900,84 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 52

TMS TANKERS

Αξία στόλου 1.638,13 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 45

TMS CARDIFF GAS

Αξία στόλου 1.262,71 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 7

Η πορεία του ξεκίνησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, όπου έφυγε για σπουδές στο ΜΙΤ. Τη δεκαετία του 1990 ίδρυσε την Cardiff Marine. Ο όμιλος του Γιώργου Οικονόμου έχει αποφασίσει να κινηθεί δυναμικά στην αγορά του ξηρού φορτίου.

13. EASTERN MEDITERRANEAN MARITIME – Θανάσης Μαρτίνος

Αξία στόλου 2.478,30 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 80

Ο εφοπλιστής και επενδυτής ακινήτων από τον Οκτώβριο του 2019 είναι και πολιτικός διοικητής του Αγίου Όρους. Από το 1971 εργάζεται κοντά στην οικογενειακή νεοϊδρυθείσα ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris Ships Management, την οποία ίδρυσε η μητέρα του. Το 1991 ο Θανάσης Μαρτίνος αποχωρεί από την εταιρεία, για να δημιουργήσει την Eastern Mediterranean Maritime (EastMed).

14. STAR BULK CARRIERS – Πέτρος Παππάς

Αξία στόλου 2.221,70 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 86

Ο εκτελεστικός διευθυντής της Star Bulk είναι ο ρεαλιστής της βιομηχανίας της ναυτιλίας, που του αρέσει να παίρνει αποφάσεις καλά ζυγισμένες. Θεωρείται από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες φορτηγών πλοίων που είναι εισηγμένοι στις ΗΠΑ, ενώ έχει τρέξει ένα τεράστιο πρόγραμμα τοποθέτησης scrubber (καθαριστές ρύπων διοξειδίου του θείου).

15. EVALEND SHIPPING – Κρίτων Λεντούδης

Αξία στόλου 2.057,16 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 56

O εφοπλιστής Κρίτων Λεντούδης, ιδιοκτήτης της εταιρείας Evalend Shipping, δεν είναι ιδιαίτερα γνωστός στο ευρύ κοινό, έχει όμως μια εντυπωσιακή και σταθερή πορεία στη ναυτιλία. Ο στόλος των 56 πλοίων, φορτηγών, tankers, LNG και LPG, αξιολογείται ότι ξεπερνά τα 2 δισ., ενώ ο εφοπλιστής διαθέτει μία από τις πιο εντυπωσιακές συλλογές αυτοκινήτων στον κόσμο.

16. DELTA TANKERS – MARMARAS NAVIGATION – Διαμαντής Διαμαντίδης

Αξία στόλου 1.846,8 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 61

DELTA TANKERS

Αξία στόλου 994,95 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 30

MARMARAS NAVIGATION

Αξία στόλου 851,85 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 31

Με οικογενειακή παράδοση στη ναυτιλία του Λονδίνου, άρχισε τη δραστηριότητά του στη ναυτιλία την περίοδο 1976-1977, με την εξαγορά του πρώτου καραβιού, ενός μικρού φορτηγού 4.000-5.000 τόνων. Σήμερα ελέγχει δύο εταιρείες: τη Marmaras Navigation και την Delta Tankers. Είναι συλλέκτης έργων τέχνης και παλαιών αυτοκινήτων, ενώ ασχολείται με το real estate με ιδιαίτερα ακριβές επενδύσεις.

17. ENESEL S.A. – Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός

Αξία στόλου 1.749,37 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 21

Ο Αντώνης και ο Φίλιππος Λαιμός, συνεχιστές της σπουδαίας ναυτικής παράδοσης της οικογένειας Λαιμού, έχουν χαράξει δυναμική πορεία στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Το 2003 οι δύο εταιρείες Avra Shipmanagement S.A. και Sealuck Shipping Corporation συγχωνεύονται και δημιουργείται η εταιρεία Enesel S.A. από τα αρχικά NSL του ονόματος του Νικόλαου Σπύρου Λαιμού.

18. LAVINIA CORPORATION – Οικογένεια Λασκαρίδη

Αξία στόλου 1.591,82 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 63

Ο Παναγιώτης και ο Θανάσης Λασκαρίδης ίδρυσαν τη Laskaridis Shipping Co. Ltd το 1977, στην οποία θα δραστηριοποιηθούν αρχικά ως ναυλομεσίτες, ενώ τρία χρόνια πριν, το 1974, αγόρασαν το πρώτο καράβι-ψυγείο τους. Το 1978 ίδρυσαν τον όμιλο Lavinia Corporation, που στη συνέχεια θα στεγάσει πλήθος εταιρειών ναυτιλιακού ενδιαφέροντος. Ο Παναγιώτης Λασκαρίδης έχει λάβει παράσημο του Ανώτερου Ταξιάρχη του Τάγματος της Τιμής για το σύνολο της προσφοράς του.

19. EUROSEAS SHIPPING – Αριστείδης Πίττας

Αξία στόλου 1.327,29 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 25

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Euroseas από τον Μάιο του 2005 έχει βρεθεί στο τιμόνι ακόμα πέντε εταιρειών. Απόφοιτος του ΜΙΤ, είναι ακόμα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Eurodry από τον Ιανουάριο του 2018, διετέλεσε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Euromar, ενώ από το 1997 ο κ. Πίττας είναι επίσης πρόεδρος της Eurochart, ναυλομεσιτικής εταιρείας.

20. GOLDEN UNION – Θεόδωρος Βενιάμης

Αξία στόλου 1.322,69 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 48

Ένας από τους μακροβιότερους προέδρους της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (2009-2022), ο Χιώτης εφοπλιστής ίδρυσε την εταιρεία Golden Union σε ηλικία 27 ετών. Διατελεί πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου εταιρειών Golden Union, οι οποίες καλύπτουν ευρύ φάσμα ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Σήμερα η Golden Union διαχειρίζεται 48 πλοία ξηρού φορτίου.

21. TECHNOMAR SHIPPING – Γιώργος Γιουρούκος

Αξία στόλου 1.287,04 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 33

Το 1993 έκανε τα πρώτα του βήματα και στη συνέχεια ίδρυσε την Technomar και δραστηριοποιήθηκε έντονα και με μεγάλη επιτυχία στις αγοραπωλησίες πλοίων και στις συνεργασίες με διεθνή funds. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Technomar έχει 33 πλοία αξίας 1,2 δισ.

22. CHANDRIS – Οικογένεια Χανδρή

Αξία στόλου 1.286,03 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 33

Συνεχιστές μιας μεγάλης οικογενειακής παράδοσης στη ναυτιλία είναι ο Γιάννης και ο Μιχάλης Χανδρής. Η οικογένεια Χανδρή έχει συνδυάσει τη μακρά της ναυτιλιακή ιστορία με τον κλάδο της κρουαζιέρας. Το ξεκίνημά τους, πάντως, στη ναυτιλιακή βιομηχανία έγινε με φορτηγά πλοία. Πλέον αριθμούν 33 πλοία, με αξία 1,2 δισ., κυρίως φορτηγά και tankers.

23. CENTROFIN – Δημήτρης Προκοπίου

Αξία στόλου 1.218,23 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 38

Με οικογενειακή παράδοση στο real estate, o Δημήτρης Προκοπίου, αδελφός του Γιώργου Προκοπίου, κρατά τα ηνία της Centrofin με απόλυτη επιτυχία. Το τελευταίο διάστημα ο Δημήτρης Προκοπίου προχωρά στην ισχυροποίηση του στόλου της εταιρείας με νέες αγορές κυρίως φορτηγών πλοίων.

24. NIKI SHIPPING – Θεόφιλος Πριόβολος

Αξία στόλου 1.179,99 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 31

Ο Θεόφιλος Πριόβολος ίδρυσε τη Niki Shipping Company S.A. το 1997. Η ναυτιλιακή διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην προμήθεια, την οργάνωση και τη διαχείριση ναυτιλιακών περιουσιακών στοιχείων. O στόλος που διαχειρίζεται –περίπου 31 πλοία– αφορά κυρίως πλοία container και φορτηγά.

25. SAFE BULKERS – Πόλυς Β. Χατζηιωάννου

Αξία στόλου 1.158,20 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 38

Ο Πόλυς είναι γιος του Βάσου Χατζηιωάννου, που μαζί με τον αδελφό του Λουκά ίδρυσαν τη ναυτιλιακή εταιρεία Troodos Shipping. Το 1964 ο Βάσος δημιούργησε τη δική του αυτόνομη εταιρεία και το 1987 ο Πόλυς Χατζηιωάννου ακολούθησε δική του ρότα, ενώ το 2008 δημιούργησε τη Safe Bulkers και εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Aσχολείται και με επενδύσεις στο κομμάτι της ενέργειας.

26. CYPRUS SEA LINES – Ανδρέας Χατζηγιάννης

Αξία στόλου 1.108,22 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 22

Ο Ανδρέας Χατζηγιάννης ελέγχει τη ναυτιλιακή εταιρεία Cyprus Sea Lines, η οποία διαχειρίζεται έναν στόλο 22 πλοίων, και θεωρείται ένας από τους μετρ των αγοραπωλησιών. Εποπτεύει το σύνολο των ναυτιλιακών του δραστηριοτήτων εκ του σύνεγγυς, ενώ η συμμετοχή του στην Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών τον έχει φέρει πολλές φορές στο προσκήνιο λόγω των καίριων παρεμβάσεών του για τη “ρότα” που έχει χαράξει η ναυτιλία διεθνώς.

27. NEDA MARITIME – Οικογένεια Λυκιαρδόπουλου

Αξία στόλου 1.047,69 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 25

Η οικογένεια Λυκιαρδόπουλου κατάγεται από την Κεφαλλονιά. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ιδρύθηκε στον Πειραιά η Neda Maritime Agency Co. Ltd, ενώ σταθμός στην ιστορία του ομίλου είναι η κατασκευή και η απόκτηση το 1993 του πρωτοπόρου δεξαμενόπλοιου διπλού τοιχώματος VLCC “AROSA”. Η τρίτη πλέον γενιά της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου, με επικεφαλής τους Φώτη, Νικόλαο και Μιχαήλ Λυκιαρδόπουλο, συνεχίζει επιτυχώς με σεβασμό και επιχειρηματική σύνεση το ναυτιλιακό όραμα.

28. SAMOS STEAMSHIP – Οικογένεια Ιγγλέση

Αξία στόλου 1.017,90 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 22

Η Samos Steamship διαθέτει εμπειρία άνω των 140 ετών στη ναυτιλιακή παγκόσμια ιστορία, ενώ διαχειρίζεται έναν στόλο 22 βαποριών, κυρίως tankers και bulk carriers. Ο Νικόλας Ιγγλέσης, με καταγωγή από τη Σάμο, ίδρυσε τη Samos Steamship και την Alberta Shipbrokers το 1991 μαζί με τα ξαδέρφια του Σταμάτη και Αντώνη Ιγγλέση.

29. OLYMPIC SHIPPING AND MANAGEMENT S.A. – Ίδρυμα Ωνάση

Αξία στόλου 993,68 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 18

Η εταιρεία Olympic Shipping and Management S.A. αποτελεί τη συνέχεια της Olympic Maritime, που ίδρυσε το 1952 στο Παρίσι ο Αριστοτέλης Ωνάσης. Το Επιχειρηματικό Ίδρυμα δραστηριοποιείται κυρίως στη ναυτιλία, αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις και επενδύσεις. Σύμφωνα με τη διαθήκη του ιδρυτή του, περίπου το 40% από τα καθαρά ετήσια κέρδη του Επιχειρηματικού αξιοποιούνται από το Κοινωφελές Ίδρυμα, ενώ τα υπόλοιπα επανεπενδύονται.

30. DIANA SHIPPING – Συμεών και Σεμίραμις Παληού

Αξία στόλου 950,14 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 34

Πρόκειται για έναν από τους παραδοσιακότερους και ισχυρούς Έλληνες πλοιοκτήτες. Ο Συμεών Παληός έχει χαράξει τη δική του ρότα στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Με ανακοίνωσή του στο Αμερικανικό Χρηματιστήριο γνωστοποίησε ότι η κόρη του, Σεμίραμις, αναλαμβάνει τα ηνία της Diana Shipping Inc. Η Σεμίραμις έχει εμπειρία 20 ετών στη ναυτιλιακή βιομηχανία, με γνώσεις στις εξαγορές, στα πληρώματα, στις ναυπηγήσεις και στην τεχνική διαχείριση.

31. STEALTHGAS INC. – Χάρης Βαφειάς

Αξία στόλου 894,57 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 44

Η StealthGas συμπλήρωσε 17 χρόνια στη Wall Street, με τον Χάρη Βαφειά, σε ηλικία 43 ετών, να μετράει ήδη σχεδόν 20 χρόνια στη ναυτιλία. Άρχισε την πορεία του εντυπωσιακά, αφού σε ηλικία 26 ετών οδήγησε τη StealthGas στο Χρηματιστήριο του Nasdaq και έγινε ο νεότερος διευθύνων σύμβουλος σε εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία.

32. CAPE SHIPPING S.A. – Τζένη Ανδριανοπούλου

Αξία στόλου 870,67 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 15

Επικεφαλής της Cape Shipping, έχει μεγαλώσει σε μια παραδοσιακή εφοπλιστική οικογένεια και από τις αρχές του 1980 ασχολείται και η ίδια ενεργά με τις οικογενειακές ναυτιλιακές δραστηριότητες. Μάλιστα έκανε αισθητή την παρουσία της στον χώρο όταν το 1999 ήταν η πρώτη γυναίκα που εξελέγη μέλος του δ.σ. του Greek Shipping Co-operation Committee, του ισχυρού εφοπλιστικού λόμπι του Λονδίνου.

33. NOMIKOS AM – Μάρκος Νομικός

Αξία στόλου 870,26 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 38

Ο Μάρκος Νομικός διευθύνει την AM Nomikos, που ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1958 από τον πατέρα του, Αναστάσιο Νομικό. Δραστηριοποιείται σε πλοία dry bulk και διαχειρίζεται συνολικά 38 πλοία. Η εταιρεία AM Nomikos ιδρύθηκε από τον Αναστάσιο Νομικό.

34. CONTSHIPS – Νικόλαος Πατέρας

Αξία στόλου 860,65 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 42

Το 2015 ιδρύει την εταιρεία Contships και ήδη τα 42 πλοία μεταφοράς container τον κατατάσσουν στους πιο σημαντικούς πλοιοκτήτες του κλάδου. Γιος του Διαμαντή Πατέρα, συνεχίζει την πλούσια ναυτική ιστορία της οικογένειάς του, με καταγωγή από τις Οινούσσες.

35. NEW SHIPPING LTD – Αδαμάντιος Πολέμης

Αξία στόλου 852,05 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 31

Οι ρίζες της οικογένειας Πολέμη φτάνουν δυόμισι αιώνες πίσω, στην Άνδρο. Ο Αδαμάντιος Πολέμης βρίσκεται συνεχώς στη διεθνή επικαιρότητα λόγω της έντονης επιχειρηματικής του δραστηριότητας. Μετά το διαζύγιο του 2014, η οικογενειακή εταιρεία Polembros, που σημαίνει αδελφοί Πολέμη –Polemis Brothers–, έμεινε στον Σπύρο Πολέμη, ενώ ο Αδαμάντιος έριξε το βάρος στη New Shipping, την οποία είχε συστήσει από το 2005.

36. TRANSMED SHIPPING – Χαράλαμπος Μυλωνάς

Αξία στόλου 851,19 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 29

Ο εφοπλιστής τα τελευταία 47 χρόνια διαπρέπει στην ποντοπόρο. Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 ήταν από τους πρώτους που εργάστηκαν για την ανάπτυξη της κυπριακής σημαίας. Το 1981 ο κ. Μυλωνάς ίδρυσε την Ένωση Κυπρίων Εφοπλιστών, που μετεξελίχθηκε πρόσφατα σε Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών και στην οποία διετέλεσε πρόεδρος για πάνω από 25 χρόνια.

37. CONBULK SHIPPING S.A. – Δημήτρης Δαλακούρας

Αξία στόλου 840,51 εκατ. δολ.

Αριθμός πλοίων 26

Γιος του μεγάλου Έλληνα ευπατρίδη πολιτικού και εφοπλιστή Γιώργου Δαλακούρα, συνεχίζει την οικογενειακή ιστορία πρωτοπορώντας στον χώρο της ποντοπόρου. Η Conbulk διαχειρίζεται 25 containerships και ένα φορτηγό, με την αξία τους να φτάνει τα 840 εκατομμύρια δολάρια.

Πηγή δεδομένων: VesselsValue

Πηγή: pierianews.gr